Alpy z nebe 4: Mont Blanc a Matterhorn

1.2.2019

Alpy z nebe 4 (video)     Spatřit na vlastní oči Mont Blanc či Matterhorn je snem mnoha Evropanů a pohled na tyto hory ze sportovního letadla je obzvlášť úchvatný. Podívejte se.

Aplikace VFR Communication
”fr_int”

Lety do zahraničí vám usnadní výuková aplikace letecké angličtiny VFR Communication. Na trhu podobnou nenajdete.

» Vstoupit do aplikace
» Vyzkoušejte aplikaci zdarma
» Vše o aplikaci

» Koupit aplikaci pro sebe
» Koupit aplikaci jako dárek.

» Kupujete si přístup do aplikace, která je on-line.
» Nemusíte ji instalovat ani stahovat.
» Přístup můžete koupit i svým blízkým ve formě dárkového certifikátu.

V dnešním videu můžete shlédnout to nejimpozantnější, co Alpy nabízejí – masiv Mont Blancu, Matterhorn, průsmyk Svatého Bernarda, pár dalších alpských velikánů a k tomu také ledovce nebo letiště Bolzano.

Pokud byste se chtěli vydat na leteckou obhlídku druhé nejvyšší hory Evropy, tak nejlépe se k ní dostanete právě z italské strany, z letiště Aosta. To je od vrcholku Mont Blancu vzdálené vzdušnou čarou něco přes 30 kilometrů, a tak než vystoupáte těch potřebných asi 3500 metrů z Aosty, jste na místě.

» Další díly videosérie Alpy z nebe můžete sledovat zde.

Létání kolem Mont Blancu může být dost turbulentní. Stojí to ale za to. Pokud se pak vydáte směrem na východ, jižně od hlavního hřebene Alp, otevře se před vám nejkrásnější alpské panorama. Natankovat a odpočinout můžete v Bolzanu a pak už potřebujete jen něco kolem dvou hodin letu (200 km/h), abyste přistáli zase na domovském letišti, v našem případě v Příbrami. Tady naše čtyřdenní putování na zimními Alpami končí. Za týden se ale do Alp ještě vrátíme - tentokrát nabídneme letní pohled na tyhle překrásné evropské velehory. 

» Víte, že... od března 2017 čeští piloti ultralehkých letadel už nemusí žádat o povolení ke vstupu do rakouského vzdušného prostoru, nýbrž stačí při splnění těchto podmínek podat letový plán? 

V Alpách je nezbytné věnovat zvýšenou pozornost počasí. Ve výškách kolem 9 500 – 12 500 stop, v nichž nad horami letíme, je teplota obvykle o nějakých 10 - 15 stupňů nižší než ve výšce 3 500 – 5 500 stop, na kterou jsme zvyklí. Počasí je tu celkově drsnější než třeba nad většinou území Česka, navíc se tu kvůli vysokým štítům a členitosti terénu nepříznivým podmínkám špatně vyhýbá.

» Létáte? Fotíte? Točíte? Pošlete nám své záběry s krátkým textem, rádi je zveřejníme!

Čtvrtý letový den expedice Alpy 2015. Zoom gallery
Čtvrtý letový den expedice Alpy 2015.

Počkat si tedy při plánování letu do Alp na trvalejší tlakovou výši, která dobré počasí několik dní udrží, se vyplatí. Nám v únoru 2015 skvělé počasí vydrželo tři dny, a tak se s námi můžete radovat z úžasných pohledů na tyhle evropské velehory.

Nad Alpy jsme vyrazili na několikadenní cestu celkem dvakrát - poprvé v roce 2015, to bylo v zimním období, poté ještě v roce 2017, což byla pro změnu letní mise. Videa z obou cest vám nabídneme v tomto seriálu Alpy z nebe. Na letadle jsme měli umístěné dvě venkovní videokamery, jejichž záběry jsme doplňovali fotkami a videi ze dvou ručních kamer. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

prjokfp-min.jpg

Flying Revue > Letecká videa > Svět z nebe > Alpy z nebe > Alpy z nebe 4: Mont Blanc a Matterhorn
Loading...

Čtěte v rubrice dále

  • Alpy z nebe 4: Mont Blanc a Matterhorn
    Alpy z nebe 4: Mont Blanc a Matterhorn
Loading...

Čtěte v rubrice dále

  • Alpy z nebe 4: Mont Blanc a Matterhorn
    Alpy z nebe 4: Mont Blanc a Matterhorn
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 22.11.1898 se stalo...
22.11.1898
Narodil se americký letecký průkopník Wiley Hardeman Post, který mimo jiné přispěl k vývoji prvních přetlakových oděvů.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »