11.1.2019
Alpy z nebe
1 Zima je v plném běhu, a to
je dobrá příležitost ukázat si z leteckého pohledu Česku nejbližší
velehory, tedy Alpy. Mnoho z nás jejich zimní tvář zná z alpských
sjezdovek, my si je ale v novém video seriálu ukážeme z nebe. Dnes
letíme z Zell am See do Innsbrucku.
Většinou známe jedno nebo jen pár alpských lyžařských středisek a tam prostě jezdíme. O některých dalších jsme slyšeli a mnoho nám jich zůstává zcela utajených. Zimní přelet Alp ale ukáže, že těch středisek i krásných hor a údolí je v Alpách velké množství.
Alpy z nebe: Trasa prvního letového dne.
Abychom mohli vše náležitě obdivovat a přitom mít i radost z letu, je nutné věnovat zvýšenou pozornost počasí. Nad Alpami se dostaneme do výšek kolem 9 500 – 12 500 stop, kde je teplota obvykle o nějakých 10 - 15 stupňů nižší než ve výšce 3 500 – 5 500 stop, na kterou jsme zvyklí. Horské počasí je také samozřejmě vždycky o něco drsnější než v rovině a ve vysokých horách se nepříznivému počasí špatně vyhýbá. Je proto dobré si počkat na trvalejší tlakovou výši, která dobré počasí několik dní udrží. Během naší cesty přes Alpy v únoru 2015 nám skvělé počasí vydrželo tři dny, a tak se s námi můžete radovat ze skvělých pohledů.
Během prvního letového dne, který nabízíme v úvodním videu "alpské" série, jsme se dostali do Zell am See, obletěli jsme Grossglockner, přeletěli několik lyžařských středisek a na noc přistáli v Innsbrucku.
» Od března 2017 je létání do Rakouska pro české piloty ultralehkých letadel jednodušší - nemusí už předem žádat o povolení vstupu, nýbrž stačí při splnění těchto podmínek podat letový plán.
V Zell am See je potřeba respektovat instrukce pro přiblížení a přistání, které jsou k dispozici na webu letiště. Při letu z Zell am See ke Grossglockneru bylo potřeba se pečlivě vyhýbat národnímu parku, ve kterém tento horský velikán stojí, protože letět nad ním by mohlo být hodně drahé. Pro let na letiště Innsbruck pak bylo potřeba domluvit slot a podat letový plán.
Nad Alpy jsme vyrazili na několikadenní cestu celkem dvakrát - poprvé v roce 2015, to bylo v zimním období, poté ještě v roce 2017, což byla pro změnu letní mise. Na letadle jsme měli umístěné dvě venkovní video kamery, jejichž záběry jsme doplňovali fotkami a videi ze dvou ručních kamer.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »