22.11.2016
Nejdelší Airbus z rodiny A350 XWB, letoun A350-1000, tento týden ve francouzském Toulouse poprvé vzlétne. Za sebou má pozemní testy, ve čtvrtek ho čekají první letové zkoušky.
Pozemní testy A350-1000 s imatrikulací F-WMIL. Video: Curuxiane, YouTube
Airbus A350-1000, nejdelší varianta letounu A350 poprvé vzletí k letovým zkouškám 24. listopadu 2016. Plán může ještě ovlivnit počasí v oblasti letiště Toulouse-Blagnac Airport. Airbus oznámil, že let by se měl uskutečnit v 10.30 hod. místního času. Letadlo výrobního čísla MSN MSN59 a imatrikulace F-WMIL budou pohánět motory Rolls Royce Trent XWB-97.
Airbus A350-1000 během prvních testů po osazení motory Rolls Royce Trent XWB-97. Foto: Airbus, 26. 10. 2016
První A350-1000 by měl Airbus dodat společnosti Qatar Airways v roce 2017, celkem má na verzi 1000 zatím 195 objednávek.
A350 je prvním Airbusem, jenž má trup i křídla vyrobená z uhlíkových kompozitů. Letadlo se mělo vyrábět ve třech verzích: A350-800, A350-900 a A350-1000. Verzi 900 si zatím objednalo 599 zákazníků, objednávky verze -800 (bylo jich pouze 16) byly podle dostupných zdrojů povětšinou konvertovány na verzi -900 nebo na A330neo, a verze -800 se tedy zatím nevyrábí.
Letadlo pojme podle konfigurace 270 až 350 cestujících ve třech cestovních třídách, u verze A350-1000 se na palubu vejde dokonce až 550 cestujících. Díky tomu je přímým konkurentem Boeingu 787 a 777 a Airbus dokonce tvrdí, že provozní náklady budou u letounu o 8% nižší než u B787. Cena se podle verze pohybuje od 260 do 340 milionů USD.
První roll out A350-1000 v červnu 2016 po návratu z lakovny, zatím ještě bez motorů. Foto: Airbus
-fr-
Zdroj: airbus.com, atwonline.com, chinaaviationdaily.com
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »