Airbus ACJneo má prvního asijského zákazníka

13.4.2016

Nové ACJ319neo zná svého prvního zákazníka. Je jím zatím blíže nespecifikovaná asijská společnost, která hodlá na letouny ACJ přejít z dosavadních tradičních business jetů, byť jejich větší kategorie.

Corporate jet ACJ 319neo s motory Pratt and Whitney PW1100GZoom gallery
Corporate jet ACJ 319neo s motory Pratt and Whitney PW1100G

Dodávka prvních strojů proběhne ve druhém čtvrtletí roku 2019, celkem byla podepsána objednávka na šest letadel. Oznámila to v pondělí společnost Airbus. Verze motorů a uspořádání kabiny budou podle ní upřesněny až později. 

Airbus svými letouny řady ACJ atakuje segment největších tradičních obchodních a korporátních letadel, oproti nimž nabízí až trojnásobný vnitřní prostor při srovnatelných provozních nákladech. "Čím dále létáte, tím důležitější je i vaše pohodlí," vysvětluje John Leahy z Airbusu, a dodává: „Smyslem business jetů je umožnit korporátním a vládním představitelům lepší produktivitu i během jejich cest, a korporátní jety od Airbusu toto posouvají ještě dále.“

Interiér kabiny ACJ319neo německé LufthansyZoom gallery
Interiér kabiny ACJ319neo německé Lufthansy
Program ACJ (Airbus Corporate Jet) je odpovědí Airbusu na program BBJ (Boeing Business Jet) jeho hlavního amerického rivala. V obou případech je cílem nabídnout movitějším zákazníkům zejména z řad velkých korporací, vlád či nejbohatších soukromých provozovatelů letadla s individuálním, nejčastěji salonním uspořádáním, založená na konstrukci dopravních letadel.

Kromě uspořádání kabiny, které díky podstatně většímu prostoru umožňuje podstatně lepší možnosti splnění individuálních požadavků zákazníků oproti tradičním, speciálně konstruovaným business jetům, mají tyto letouny oproti výchozím dopravním typům podstatně vyšší zásobu paliva díky přídavným nádržím (nejčastěji zabudovaných v zavazadlových prostorech), jiný program údržby reflektující menší denní využití a naopak vyšší poměr nalétaných hodin a provozních cyklů a některé dílčí konstrukční úpravy.

Interiér B737-700 BBJZoom gallery
Interiér B737-700 BBJ

Zatímco Airbus svůj program ACJ aplikuje víceméně jen na letouny řady A320 (nejčastěji A319), Boeingův BBJ zahrnuje modifikace letounů téměř celého výrobního programu až po největší B747-8. Letouny ACJ na bázi A319 využívá i Armáda České republiky pro přepravu našich vládních činitelů, zatímco strojem BBJ na bázi Boeingu 737-700 disponuje například nejbohatší Čech Petr Kellner. 

ACJneo kombinuje úsporné nové motory s novými rozměrnými winglety zvanými „sharklets“ a slibuje díky tomu svým zákazníkům oproti dosavadní generaci ACJ nižší provozní náklady a podstatně větší dolet - až 12 500km nebo 15hodin letu. 

Rodina letadel ACJneo nabízí i zdokonalené řízení typu fly-by-wire se zvýšenou ochranou nebo automatické provedení přistání za podmínek kategorie 3B ICAO. Letadla mají zabudovaný systém prevence proti přejetí přistávací dráhy a palubní letištní navigační systémy (ROPS a OANS). 

-fr-

Zdroj a foto: Airbus.com, Avionale.com, Fourhundredmediagroup.com

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Airbus ACJneo má prvního asijského zákazníka
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 25.11.1940 se stalo...
25.11.1940
První let prototypu britského amerického dvoumotorového bombardovacího stroje Martin B-26 Marauder.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »