Aero posílilo výrobu L-39NG a otevřelo druhé směny

7.9.2023

Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, posílila kapacity a spustila druhé směny na montážních linkách určených k produkci nového sériově vyráběného letounu L-39NG.

Výstupem dvou výrobních linek je zadní část trupu a křídla letounu. Aero posílilo kapacitu dvou výrobních linek L-39NG o více než 40 zaměstnanců, kteří během druhé směny vyrábějí zadní část trupu a křídla letounu. Další asi dvě desítky zaměstnanců pracují ve výrobě v prodloužené směně. Aero dosud podepsalo objednávky na 34 letadel L-39NG. Předání prvních kusů L-39NG prvnímu zákazníkovi se očekává do konce roku. „Navýšili jsme kapacity, abychom vyšli maximálně vstříc našim zákazníkům, kteří by rádi zkrátili termín některých dodávek, a zároveň abychom ve výrobě pokračovali dle plánovaného harmonogramu,“ uvádí Jan Čáp, viceprezident a Chief Industrial Officer Aero.

l39ng.jpg

banner_do_clanku_fr_special_b_meteo.jpg

vyrobni_linka_trupů_l39ng_2.jpg

Na zkompletování jednoho letounu L-39NG je třeba přibližně 14 tisíc součástek. Aero spolupracuje se 400 dodavateli, z toho asi 35 procent z nich sídlí mimo Českou republiku. „Produkce Aero je tak výrazně ovlivněna dodavatelským řetězcem a schopností dodavatelů dodržovat nasmlouvaný časový harmonogram. Kvůli válce na Ukrajině jsme o některé dodavatele navíc přišli. Například dodavatele motorů, ukrajinskou firmu Motor Sič, jsme museli nahradit společnosti Williams International, která do L-39NG vyrábí motor FJ44-4M. I pro jiné součásti letounu jsme museli najít nové dodavatele, což není v leteckém průmyslu snadné,“ vysvětluje Viktor Sotona, prezident a CEO Aero. Aero se kromě posílení kapacit a otevírání nových dodavatelských kanálů zaměřuje též na modernizaci vlastní produkce a navýšení počtu strojů či zařízení potřebných k výrobě.

l-39ng.jpg

banner_do_clanku_special_c_2022.jpg

vyrobni_linka_trupů_l39ng_3.jpg

L-39NG je zcela nová generace dvoumístného podzvukového proudového letounu. Kombinuje moderní avionické systémy, mimořádně účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti. Platforma L-39NG umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky plnohodnotného, moderního, komplexního a nákladově efektivního vojenského výcviku vzdušných sil. Kromě tréninku pilotů je vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise.

Autor: Tisková zpráva Aero Vodochody

vyrobni_linka_trupů_l39ng_4.jpg

banner_fr_300x300_videobanka_cz_fin.jpg

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Aero posílilo výrobu L-39NG a otevřelo druhé směny
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »