6.4.2017
AERO 2017 Včera se otevřely brány výstaviště v německém Friedrichshafenu na břehu Bodamského jezera, aby již po pětadvacáté přivítaly návštěvníky největší evropské výstavy všeobecného letectví.
Jedním z nosných témat letošního ročníku je opět elektropohon letadel. V rámci sekce e-flight připravili včera pořadatelé pro novináře a pozvané odborníky na letišti ve Friedrichshafenu malou leteckou přehlídku, kde se představily mimo jiné elektromotory poháněné stroje Magnus eFusion, Extra 330le, eGenius nebo Antares 23E. Všechny tyto letouny se představí také v rámci sobotní závěrečné airshow a na stáncích svých tvůrců budou k vidění v průběhu výstavy.
Co uvidíte na letošním ročníku aerosalónu všeobecného letectví AERO 2017?
Na návštěvníky čeká i letos celá řada výstavních premiér, z nichž v tento okamžik stojí za zmínku například malý dopravní Tecnam P2012 Traveller, nebo čtyřmístný Pipistrel Panthera vybavený již šestiválcovým motorem Lycomingem IO-540V umožňujícím provoz na bezolovnatý benzin, což byl jeden ze základních rysů nového letounu, který slovinský výrobce sliboval při premiéře původní Panthery v roce 2014.
Piper představuje svou vlajkový produkt turbínový Piper M600, rakouský Diamond Aircraft pak turbínový cvičný DART-450.
Samozřejmě v kategoriích ultralehkých a lehkých letadel (a nejen v nich) zde mají jako každoročně silné zastoupení i české a slovenské firmy.
A konečně letos se po loňském „půstu“ dočkají opět i příznivci tichého letu, protože letos na AERU vystavují ve velkém i výrobci větroňů. Letos je najdeme poněkud netradičně v B5.
V sobotu se koná airshow, poletí například Klemm 25, Extra 300 Elektro nebo Suchoj SU-MX 26. Celý program zde. Pokud se na Aero chystáte, stáhněte si do mobilu praktickou aplikaci pro návštěvníky z webu Aero 2017.
O loňském ročníku si můžete přečíst v článku Aero Friedrichshafen 2016. I méně může být více a silná česká stopa.
Veletrh se ve Friedrichshafenu koná už od roku 1977, letos tu tedy kromě toho, že se jedná o jubilejní 25. ročník, oslaví i 40 let existence přehlídky. Proč ten rozpor v číslech? Až do roku 2009 se výstava konala ve dvouletých cyklech. Prvních 15 let byl součástí přehlídky RMF (Rennsport-Motor-Freizeit), v roce 1992 pořadatelé usoudili, že si mohou dovolit osamostatnění letecké části a v roce 1993 poprvé veřejnosti představili Aero jako svébytnou přehlídku.
V celkem 11 výstavních halách a přilehlých venkovních prostorách místního letiště se každoročně uchází o přízeň tří desítek tisíc návštěvníků kolem 600 stovek vystavovatelů z celého světa včetně Česka. Návštěvníci tu najdou vše, nač si v oboru všeobecného letectví vzpomenou. Jedno a dvoumístná letadla, vírníky, motorové padáky, ale i vrtulníky nebo business jety. A pochopitelně vybavení, příslušenství nebo náhradní díly. Každý rok tu výrobci a vývojáři představují i nové trendy a technologie.
Z Friedrichshafenu Michal Beran
Foto: Aero Friedrichshafen
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »