21.12.2014
Po loňském poněkud rozpačitém ročníku se letos Aero představilo ve velkém stylu. Podle pořadatelů šlo dokonce o nejlépe obsazený ročník od počátku výstavy. Dalo se tomu věřit.
Letošní ročník přinesl výborný mix nabídek klasických světových výrobců v oblasti general aviation, okořeněný mnoha zajímavými novinkami a především stále výraznějším nástupem nových přístupů ke konstrukci pohonů a ekologicky orientovaných konceptů (schválně se zdráhám použít poněkud zprofanovaného výrazu „zelených“). Kromě toho je rok od roku viditelnější trend přeměnit původně čistě obchodně orientovanou akci na skutečný svátek příznivců létání, který by měl alespoň částečně převzít prvky slavné AirVenture, pořádané americkou EAA každoročně v Oshkoshi. K vidění tedy byly opět a ve větší míře i historické stroje a motory. Krokem zpět, alespoň z mého pohledu, však bylo téměř úplné uzavření letištní plochy a zrušení letových ukázek. Letošní Aero pak ozvláštnila ještě Berblingerova letecká cena, soutěž letounů poháněných alternativními energiemi, která částečně vycházela z propozic připravované americké soutěže NASA/CAFE.
Novinek bylo na letošním Aeru skutečně příliš mnoho. K těm nejzajímavějším se budeme průběžně vracet v dalších číslech, vezměte proto následující stránky jako fotografického průvodce akcí, ze které se postupně stává skutečný svátek evropského všeobecného letectví.
Čeští výrobci předvedli jak známé typy letadel, tak i několik novinek. Na stánku společnosti Skyleader a. s. byly k vidění nejen důvěrně známé typy, ale i nový malý letounek Skyleader 100, který bude dodáván formou stavebnice, ale i kompozitový GP One, jehož příprava je ve své finální fázi. TL Ultralight předvedl rovněž své nosné typy TL-3000 Sirius a TL-2000 Sting S4 a jako třešničku na dortu pak TL-3000 vybavený plováky.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »