29.6.2020
Podle informací AOPA Rakousko (https://www.aopa.at/home/?p=103066 ) není pro VFR lety do Rakouska ze sousedních zemí již vyžadován letový plán. Anglický překlad německého textu uveřejněného na stránkách AOPA říká toto:
"§ 21. (1) Cross-border arrivals with civil aircraft according to visual flight rules in airspace of class" G "and" E "are exempt from the obligation to submit a flight plan. For power-driven civil aircraft heavier than air with rigid wings, helicopters and gyroplanes, this procedure is only permitted with a transponder Mode S activated in flight and set in accordance with Section 30 (2).
(2) The Federal Minister for Climate Protection, Environment, Energy, Mobility, Innovation and Technology can, insofar as this is necessary to safeguard public interests, stipulate that for one the exceptions according to paragraph 1 do not apply in whole or in part for a certain period This definition is to be made known in the usual manner by NOTAM (Section 172a of the Aviation Act - LFG, Federal Law Gazette No. 253/1957 in the currently applicable version).
(3) Before departure, the pilot-in-command must inform himself about the regulations of the state in whose airspace he will fly, which concerns the requirement of submitting a flight plan.
Může se tedy logicky stát, že z nějakých důvodů (včetně případných opatření ve spojení s koronavirem) může být povinnost podávat VFR FPL opět zavedena. Je proto potřeba před letem prověřit příslušné NOTAMy, ve kterých by vyžadování FPL bylo zveřejněno. Zároveň je potřeba respektovat podmínku, že je potřeba mít na palubě aktivovaný odpovídač s modem S.
Autor: Jiří Prusa
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »