Pilotní tipy 5 - námraza Léto je pryč, brzy se začnou objevovat první mrazíky, a i když ve vyšších nadmořských výškách se může námraza na letadle tvořit i v létě, hodí se možná právě teď si připomenout, jak takovou situaci řešit. více
Konfliktní provoz? Poškozená pitotka? Jak komunikovat s řízením letového provozu? Létat podle výškoměru nebo GPS? Tyto a další tipy pro bezpečné létání najdete v této rubrice.
Pilotní tipy 5 - námraza Léto je pryč, brzy se začnou objevovat první mrazíky, a i když ve vyšších nadmořských výškách se může námraza na letadle tvořit i v létě, hodí se možná právě teď si připomenout, jak takovou situaci řešit. více
Zvláště při VFR letu nad horami, nad mořem nebo v kouřmu se můžete velmi jednoduše dostat do meteorologických podmínek pro let podle přístrojů (IMC, instrument meteorological conditions). Není to sice povolené, ale stát se to může a takovou situaci proto musíte umět řešit. více
Pilotní tipy Je to nemilé, ale stát se to může. Porucha či jiná komplikace nás donutí rychle sklesat do nižší letové hladiny. Co v takové situaci dělat a jak ji řešit racionálně a efektivně? více
Pilotní tipy Delší let v uzavřeném prostoru kabiny tělo i mozek poměrně unaví, naše pozornost se snižuje. Na závěr letu však potřebujeme být svěží a aktivní, abychom se při přiblížení a přistání mohli správně rozhodovat. Jak toho docílíme? více
Pilotní tipy Zdánlivá banalita, přesto přepínání nádrží může pilotovi i osádce letadla přivodit horké chvilky. Jak se jim vyhnout? více
Pilotní tipy Z automobilu to zná každý - větším loužím je třeba se vyhýbat. Pokud do nich vjedete vyšší rychlostí, vůz se stává neovladatelný. Při přistání za deště toto riziko ale nesmíme podcenit ani u letadla. více
Pilotní tipy Voda v palivu není pro motor vašeho letadla to pravé ořechové a může vám způsobit nepříjemná překvapení. Jak se voda do paliva dostane a jak situaci řešit? více
V nové letecké sezóně se piloti neobejdou bez rádia se šíří kanálu 8,33 kHz. Kdo musí tedy rádio vyměnit a jak na to? Přinášíme také seznam nových frekvencí. více
Města zaplavená žlutavou září pouličního osvětlení, letiště obarvené červenými, modrými či bílými lampičkami, v letadle podsvícené přístroje a všude jinde tma. Jen reflektory automobilů občas prozrazují, kde na zemi asi tak vedou silnice. Tak to je poetika nočního VFR létání. více
I takováto otázka se v diskusi pilotů někdy objevuje. Je to tak možná i proto, že GPS výška je ve skutečnosti obvykle přesnější. Začneme tedy rovnou s odpovědí: Podle GPS výšky nikdy nelétáme. více
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »