Dlouho očekávaný L 410 NG se právě začal vyrábět

2.3.2018

L 410 NG. Zdroj: Aircraft industriesL 410 NG. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft IndustriesL 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft IndustriesL 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft IndustriesL 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG v letu. Zdroj Aircraft Industries
L 410 NG na stojánce. Zdroj: Aircraft industriesL 410 NG na stojánce. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG na stojánce. Zdroj: Aircraft industries
L 410 zvládá i zasněžené dráhy. Zdroj: Aircraft industries
L 410 zvládá i zasněžené dráhy. Zdroj: Aircraft industries
Motor GE H85-200. Zdroj: Aircraft industries
Motor GE H85-200. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG na dráze. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG na dráze. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
L 410 NG - glasskockpit, pracoviště pilotů. Zdroj: Aircraft industries
Interiér kabiny pro cestující. Zdroj: Aircraft industries
Interiér kabiny pro cestující. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry čelní pohled. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry čelní pohled. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry boční pohled.  Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry boční pohled. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry půdorys. Zdroj: Aircraft industries
L-410 NG rozměry půdorys. Zdroj: Aircraft industries

L 410 NG jde do výroby       Poslední únorový den oznámila kunovická společnost Aircraft Industries, že po získání typového certifikátu EASA a FAA  začal v Kunovicích nyní rodit první sériově vyráběný kus dlouho očekávaného L 410 NG, tedy L 410 nové generace.  

Letoun začali kunovičtí vyvíjet v roce 2010, první sériově vyrobený stroj bude dokončen během roku 2018. Typový certifikát EASA na inovovaný letoun L 410 NG (New Generation) byl vydán 19. prosince 2017, 10. ledna 2018 byl na tentýž typ letounu vydán typový certifikát americké FAA.

L 410 NG se podle svých tvůrců ve srovnání v současnosti již vyráběným modelem L 410 UVPE20 výrazně posunul směrem kupředu. Letoun má výkonnější pohonnou jednotku s motory GE H85-200 se vzletovým výkonem 850 HP, motor je vybaven novým reduktorem, který v důsledku nižších otáček vrtule umožní snížení hluku. L 410 NG dosahuje vyšší cestovní rychlosti až 417 km/h TAS („true air speed“ = skutečná rychlost).

Letoun má k dispozici nové integrální křídlo s téměř dvojnásobným objemem palivových nádrží. Dolet vzrostl na téměř dvojnásobek (až 2 570 km), vytrvalost je až 10,5 hodiny. Byl také dvojnásobně zvětšen zavazadlový prostor - letoun může přepravit o 400 kg více nákladu než předchozí typ.

Výkonové parametry L 410 NG   
Max. cestovní rychlost                                           417 km/h   226 kTAS
Max. dolet (ISA, rezerva na 45 min)                 2 630 km1 418 NM
Operační výška                                                      4 200 m       14 000 ft 
Max. výška letu                                             6 096 m 20 000 ft
Délka dráhy při vzletu do výšky 35 ft / 10,7 m
ISA, SL, MTOW  
510 m   1673 ft
Délka přistávací dráhy z výšky 50 ft     
ISA, SL, MLDW                                              
500 m   1640 ft
Dostup s jedním nepracujícím motorem
(ISA, 95 % MTOW, stoupací rychlost 50 fpm)      
4 755 m            15 600 ft
Rychlost stoupání S/L oba motory                        9,0 m/s            1 773 fpm
Rychlost stoupání S/L jeden motor         2,0 m/s         394 fpm
Vzletový režim                                                       634 kW             850 SHP
Max. trvalý režim634 kW 850 SHP 
Posádka                                                                  2 piloti 

Modernizována byla rovněž pilotní kabina technologií Glass Cockpit od společnosti Garmin, konkrétně avionikou G3000. "Inovovaný model L 410 NG bude mít větší potenciál právě u zákazníků požadujících lety na delší vzdálenosti, případně patrolovací lety," upřesňuje generální ředitelka Aircraft Industries, a.s., Ilona Plšková a dodává: "Vzhledem k lepším charakteristikám letounu a vyššímu komfortu ve srovnání s předchozím modelem očekáváme větší zájem u zákazníků po celém světě".


Video ze simulátoru L- 410   
Již brzy se můžete na webu Flying Revue těšit na videoreportáž ze simulátoru L-410 z Czech Aviation Centre na pražském ruzyňském letišti. 


ILA 2016: Aircra ft Industries L410NG Turbolet *Flying Display*. Zdroj: Aircraft Industries, PlaneWorldBerlin

Motory  
Výrobce                                                                   GE Aviation Czech s.r.o.
ModelGE H85-200
Max. vzletový výkon634 kW / 850 SHP
Max. trvalý výkon634 kW / 850 SHP
TBO3600 letových hodin
Vrtule  
Výrobce                                                                   Avia Propeller
ModelAV 725
Počet lopatek5
TBO3600 letových hodin

Uplatnění L 410 NG ředitelka předpokládá zejména v ostrovních státech jako je například Indonésie, Papua Nová Guinea a Japonsko, kde je tankování na vzdálenějších ostrovech problematické, a proto je dlouhý dolet jednou z nejdůležitějších podmínek. Potenciál vzhledem ke vzdáleným tratím bez možnosti tankování na cílovém letišti je rovněž například v Indii nebo Mongolsku, kde může být využit důlními společnostmi pro přepravu pracovníků a nákladu do nedostupných těžebních oblastí. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Dlouho očekávaný L 410 NG se právě začal vyrábět
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »